Flikar

12 mars 2012

Doptårta

Jag har kommit efter lite i att lägga upp tårtor. Denna gjorde jag för några veckor sedan.


Jag älskar att göra doptårtor och tackar nästan aldrig nej till det om det nu absolut inte funkar förstås. Tror att det är för att de ofta ska vara lite gulliga, men ändå ganska stilrena som gör att det är så roligt.

Det skulle vara roligt att göra en doptårta med en liten bäbis som sticker upp ur en ärtskida någon gång. Får väl hoppas att någon skulle tycka att det var roligt, eller så får jag skaffa mig fler barn helt enkelt så jag kan göra det till min egen bebbe :-)

På bilden nedan så försökte jag på mig en annan kant än jag har gjort tidigare. Kan inte påstå att jag blev supernöjd, men kanske mest för att det inte riktigt såg ut som jag hade föreställt mig det.

Den vita kanten blir lätt lite genomskinlig, skulle väl behöva kavla tjockare helt enkelt.

1 kommentar:

  1. den blev jättefin,längtar tills ja får göra doptårtor.gjorde en baby tårta till en som hade fått tvillingar och de var hur roligt som helst.

    SvaraRadera