Flikar

17 apr. 2011

Rosa, peacemärket och späckhuggare

Ja rosa, peacemärket och späckhuggare var det som jag hade att utgå ifrån när jag skulle göra tårta till en tjej som fyllde 25 år. Detta enligt hennes mamma som var beställaren. Som tur var så skulle de ha så många bitar att jag kunde göra det på två tårtor, annars vet jag nog inte riktigt hur jag hade fått ihop det på ett vettigt sätt.

Det skulle inte vara flower-power, utan bara peacemärket, men jag tyckte att den behövde dekoreras lite ändå. Jag hoppas det inte blev allt för mycket flower-power-känsla.

Tjejen ingick egentligen inte i beställningen, men jag tyckte det såg lite tomt ut annars. Kan väl inte påstå att det blev så likt födelsedagstjejen, hon är mycket snyggare. Får hoppas hon inte tog illa upp ;-)

Om någon har något knep för att få till snygga kroppar så får ni gärna tipsa mig!

I båda tårtorna så är det;

Ljusa bottnar
Hallongrädde
Chokladmousse

Täckt med grädde och hemmagjord SP

Dekorationer i SP

Här är i alla fall späckhuggartårtan som man kanske kan gissa. Min kära mor med familj var här i helgen så det har varit fullt upp. Men jag tror inte jag hade klarat av att göra alla tårtor annars (jag hade en till att göra också) för de sysselsatte mina barn hela tiden. Tack för det!

Min mamma tyckte att bollarna såg ut snöbollar, men det är meningen att det ska vars vattenskum. Ja ja det kanske är en späckhuggare som bor långt norröver...

Just ja, stoort misstag att göra bokstäverna några dagar före utan att sticka in tandpetare i dem. De var så torkade när jag skulle använda dem att de liksom trasade sönder. Så en erfarenhet rikare. Blev lite extra mycket "skum" vid de bokstäver som var mer utsatta än andra :-)

Grattis Andrea!



8 kommentarer:

  1. Gud vilka härliga tårtor.. Blommorna var superfina.. jag gillade späckhuggaren.. den var jätte bra gjord. Så verklig.. Till och med uttrycket i ögonen.. Jag uppfattade det som "skum" i från vattnet när han bryter vattenytan.. Tänkte inte ens på snöbollar. Tjejen blev verkligen en bonus. Hon blev superfin. Älskar ögonen på henne. Undrar vad hon tänker på? Fräckt med apostrofen över E:t

    SvaraRadera
  2. Jag hade nästa velat se vad du hittat på om allt skulle varit på samma tårta ;) hihi
    Nej, skämt osido! Du är så fantastiskt grym på det du gör ska du veta!! Jättefina tårtor. Tjejens ögon är bedårande och späckhuggaren mycket verklighetstrogen :) Älskar helheten av dina tårtor. Känner själv ibland att mina ser liksom inte klara ut, svårt att "få till det" sista...

    SvaraRadera
  3. Jättesnygga tårtor, precis som alltid :-) tycker att du får till kropparna jättebra, för att inte tala om ansiktena, helt otroliga!!

    SvaraRadera
  4. Snygga tårtor! Det var inga enkla önskemål du hade att utgå från men du har ju lyckats jättebra. Ser (som vanligt) inga fel med tjejens kropp heller, jag tycker nog du skall vara nöjd med henne!

    SvaraRadera
  5. Späckhuggaren är ju overkligt fin!!=)
    Allt annat är oxå fint såklart, men jag gillar mest den!
    Du är sååå duktig!!!! =)

    SvaraRadera
  6. Vilka härligt fina tårtor, jättesnygga

    SvaraRadera
  7. Späckhuggartårtan är min favorit, den är riktigt fin!

    SvaraRadera