Flikar

18 feb. 2012

Födelsedagstårta 50 år

Denna tårta var till en kollega på jobbet. Hon har uppnått den aktningsvärda åldern av 50 år och ville gärna fira det med en tårta med sina arbetskamrater. Jag fixade med tårtbaket :-)


Jag hade väldigt stora problem med att komma fram till vilken design det skulle vara på tårtan. Jag funderade på olika alternativ ända fram tills det var dags att täcka tårtorna. Till sist blev den såhär och i efterhand så var jag faktiskt rätt nöjd. Detaljer kan ju alltid bli bättre men överlag nöjd.


Det här är en av de största tårtor jag gjort. Jag har inte räknat exakt men det är i alla fall 70 bitar, så den är rätt tung.

Den är fylld med chokladmousse och hallongrädde. Den är täckt med vitchokladsmörkräm och täckt med SP och marsipan. Dekorationer är i både SP och FP.


Kjolen fick lite mönster som jag målat dit, syntes nog inte så mycket, men jag visste ju att det fanns där i alla fall...

15 kommentarer:

  1. Vilken supersnygg tårta!! Helt underbar!

    SvaraRadera
  2. Vilken tuff tårta! Snygga färger och många fina detaljer. Häftigt när den är så stor också, den ser extra festlig ut därför!

    SvaraRadera
  3. Vilken häftig tårta! Jag älskar den här typen av tårtor, den verkligen skriker ut PARTY :)

    SvaraRadera
  4. wow den är verkligen klockren,och detaljerna är ju helt underbara.

    SvaraRadera
  5. Säger som flera andra, Wow! Riktigt riktigt snygg!

    SvaraRadera
  6. Wow fantastiskt! Så mycket fina färger:)

    SvaraRadera
  7. Wow vilken häftig tårta! Den blev verkligen supersnygg, och jag älskar färgerna!

    SvaraRadera
  8. Jösses, så fin! Men hur tusan får du ihop alla våningar sådär? Du kanske har någon bra beskrivning någonstans?

    SvaraRadera
  9. Åhh sååå snyggt du gjort Maria! Imponerande verkligen :)

    SvaraRadera
  10. Vilken läcker tårta... =0)

    Du gör jättefina tårtor. ;0)

    Något jag skulle vilja börja med också!

    SvaraRadera