Flikar

5 juni 2010

Ute på landet

Fick fint besök besök i helgen av min syster. Hon hade önskat sig en tårta med trädgårdstema, men så ville jag skoja lite med henne. Hon och hennes barn ska snart flytta ut på landet så det fick bli temat!

Jag hade inte jättemycket tid på mig så jag hade inte möjlighet att fixa till figurerna riktigt så som jag ville. Men det var roligt att prova på - lurigt var det med människor!

Men jag har lärt mig en hel del. Skulle göra en del annorlunda nästa gång, men man måste ju börja någonstans :-)

Lite stirrande ögon :-) Men det ska föreställa äldsta pojken, djupt koncentrerad på en mask.

Täckte den med MMF eftersom syrran gillar det allra bäst, men det blev bättre än jag vågat hoppas på. Föredrar ju annars SP av utseendeskäl.

Det här ska föreställa syrran slöandes.

Här tar lillgrabben sig en tur på grisen.

För den som inte vet det så kan sockerfigurer blekna i solen, man får då göra en ny och den riskerar att inte bli lika bra *grrr*. Sensmoralen är - lägg färdiga figurer i burkar!


Dekorationer i MP/SP och MMF. Spritsad med smörkräm (smaksatt med citron). Fylld med hallongrädde och chokladmousse med krisp.

2 kommentarer:

  1. Vilken kul o snygg tårta!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart charmig tårta!! Superfina modelleringar och jag gillar detaljerna, exempelvis klädsömmarna, blomman mellan tårna och att masken fått ett ansikte =)

    SvaraRadera