Flikar

23 juni 2010

Kanin

Har haft besök av lite familj och tyckte det kunde passa med en tårta. Ingen annan speciell anledning egentligen förutom att det är kul förstås. Har haft lust att göra ett litet utklätt barn ett tag så då fick den passa den här gången ;-). Jo förresten så firade de ju min mans 30-årsdag sådär drygt ett år efter att han fyllt :-)


Eftersom min köpta SP med chokladsmak snart går ut så ville jag gärna använda den. Nu passade den kanske inte jättebra till fyllning med passionsfrukt och vaniljkräm/hallon. Den tog över en del. Men annars så smakade den rätt gott, ganska chokladig, kanske lite segare än vanlig SP.

Eftersom jag inte hade förberett den innan så slutade det med att jag gjorde tårta till rätt långt in på natten. Så jag hade ingen direkt lust/tid att fundera ut några väldigt snitsiga dekorationer. Barnet hade jag dock förberett sedan tidigare. Men jag tycker ändå att det funkade rätt bra även om det är väldigt lätt att bli självkritisk...

Barnet är modellerat i mestadels MMF. Det brukar jag inte göra. Jag tyckte det fungerade rätt bra, men det var kladdigare än jag var van vid. Fick springa och skölja av händer rätt ofta, vilket blev lite irriterande i längden.


Här en liten bild av baksidan. Det är rätt varmt så kaninen är lite blank. Det var också rätt varmt när jag höll på att göra tårtan. Vilket gjorde att MMF:en som gräset är gjort av hela tiden kladdade ihop sig och jag fick göra om flera gånger. Ganska irriterande när klockan börjar närma sig tolv på natten...

6 kommentarer:

  1. Ååh, vilken jättesöt idé!! Och så fint du har modellerat! Gillar verkligen att dräktansiktet sitter på huvudet =)

    SvaraRadera
  2. Vilken helt underbar tårta. Jättehärlig idé. Vad duktig du är på att modellera. Jag blir bara glad när jag ser den här tårtan! :-)
    Kram Erika

    SvaraRadera
  3. Guuuuud va god den var.....jättegod.

    SvaraRadera
  4. Men gud vilken fin tårta! Verkligen supersöt!

    SvaraRadera
  5. Så fina bakverk du gör. Glad att jag hittade hit :)

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket för alla snälla kommentarer! :-)

    SvaraRadera