Flikar

9 sep. 2012

Hello Kitty och Pirates of the Caribbean

Det är ofta de klurigaste beställningarna som blir de bästa till slut. När jag först fick höra vad de önskade sig till den här tårtan så var jag mycket skeptisk och tänkte att det måste bli en tårta som blir svårt att få att se vettig ut. Hello Kitty och Pirates of the Caribbean har ju inte jättemycket gemensamt.

Men skam den som ger sig, jag googlade runt ett tag och kom till sist på att det kunde finnas ett rätt kul sätt att lösa det på.

Så blev det såhär. Hello Kitty som solbadar på ena stranden och


Jack Sparrow som strandat på andra sidan.
 

Det enda som ser lite roligt ut är väl perspektiven, för palmerna hade ju gott kunnat vara dubbelt så höga. Fast å andra sidan hade det blivit en rätt hög tårta då. Det är ju ändå trots allt en tårta som ska ätas i slutändan, kan ibland nästan glömma det när man står och dekorerar :-)


Jag är väldigt glad för min spraymaskin, den gör det mycket enklare göra kul effekter. På denna tårta har jag använt det på palmbladen och även på vågorna på sidan av tårtan.

Enda nackdelen kan vara att det lätt blir en del färg runt om när man sprayat så man har en del jobb att torka sen.
 

Min man hade vid tillfället flytt fältet så fotandet fick jag stå för nu igen. Gillar det inte, men bättre med några sämre foton än inga alls...

10 kommentarer:

  1. wow man tappar ju hakan varje gång man tittar in här,så coolt de blev med air brush.

    SvaraRadera
  2. Klickade mig vidare hit från FL, herregud så fina tårtor du gör!
    Kan man maila dig för prisuppgifter och så? Tittade runt men hittade ingen mailadress...

    SvaraRadera
  3. Helena: du får gärna maila mig på mariasbaksida@gmail.com. Och tack förresten :-)

    SvaraRadera
  4. Underbart läcker tårta! Kul att göra 2 teman på samma tårta. Har aldrig provat det.
    Du gör verkligaen snygga modelleringar!

    SvaraRadera
  5. Vilken superfin tårta!
    Något udda kombination som du fick till hur bra som helst ju! :)

    SvaraRadera
  6. Va bra den blev!! Jack Sparrow blev ju väldigt lik måste jag säga! :D

    SvaraRadera
  7. Den är göör häftig! Så snyggt du fick ihop båda teman!

    SvaraRadera