Flikar

6 apr. 2012

De här tårtorna är som ni kanske anar till samma lille kille, men till två olika kalas. Det börjar bli svårt att variera temat med Blixten McQueen så de liknar nog några andra jag gjort, men jag tyckte ändå att det skulle vara roligt att göra två olika till Thor.


De senaste tårtorna har jag gjort med smörkräm runt, men inte med dessa. Vad jobbigt det är att använda grädde istället! Blir ju inte alls de där skarpa kanterna man helst vill åt - i alla fall om man är lite tårtnörd :-)


Den ena tårtan är fylld med blåbärsmousse och den andra med jordgubbsmousse.

Täckt med grädde och hemmagjord SP. Dekorationerna är i köpt SP.

Många Grattis till Thor!

5 kommentarer:

  1. Hej! Gör du tårtor på beställning? Är nämligen ute efter dop tårtor med lite speciella önskemål...bor du i Borås? Med vänlig hälsning, Anna:)

    SvaraRadera
  2. åh dem är ju så fina.gu ska göra för första gången,och har ingen aning hur ja ska gå till,men får se i slutändan,nåt måste de ju bli.

    SvaraRadera
  3. Dom är jättefina båda två! Men visst börjar det bli svårt att hitta på nya teman för Blixtentårtor. ;) Och ja, jag tycker också det är svårare att använda grädde, men nog lite godare kanske. :)

    SvaraRadera
  4. Anna: jo jag bor i Borås, hör gärna av dig till e-postadressen mariasbaksida@gmail.com.

    SvaraRadera
  5. Fina dom är!=) Jag föredrar oxå att använda smörkräm,slipper man fodra oxå ju, men grädde är godare.

    SvaraRadera